2010. november 29., hétfő

A mi tiszafüredi Molnárunk

Korhelykedni, az jó

A tiszafüredi Molnár vendéglőben az a jó, hogy roppant nagy a választék, és a hely megőrzött valamit a jó értelemben vett régi típusú éttermek bájából és kedvességéből. Nincs itt csúcsgasztronómia, és kísérletezés vagy frincfranc, csak óriási adagok, kedves kiszolgálás, a megbízható középszer, az állandóság érzése, amelyre oly gyakran vágyik az utazó.
No meg korhely halászlé (1.600 HUF), ami itt a Tiszától néhány száz méterre már – már kihagyhatatlan. Még belsőséget is lehet kérni hozzá ( + 200 HUF, de ma mulatunk). És tényleg rendben, erre vártunk, ezt akartuk a végén kitunkolni kenyérrel. Mondhatni a mi szívünk vagy inkább gyomrunk már meg is van nyerve a Molnárnak. Persze akad próbálkozás még, mondjuk egy vaddisznó-pörkölt (1.800 HUF) vagy egy kacsamell steak mézes, dijoni mustáros segítséggel elkészítve (2.500 HUF) és a sor még hosszan folytatható lenne, ugyanis népes csapatunkkal három egymást követő nap ebédeztünk itt. Persze, mehettünk volna máshová, de ha valami egyszer bejött, akkor minek kísérletezni. És amikor második alkalommal már törzsvendégnek kijáró tisztelettel köszöntöttek és kérés nélkül is érkezett az unicum száraz-fehér-kisfröccs szett, akkor tudtuk, jó helyen járunk.
De vissza a kulináris örömökhöz. Akad itt bableves, füstölt csülökkel (550 HUF), ami hozzáértő tesztelőink szerint bőven hozza az országos átlagot, vagy a csirkemell filé, aszalt szilvával és camembert sajttal (1.600 HUF)– szintén nem lehetne vele egy szakácsolimpián indulni, de ez legyen a szakácsolimpiák baja.
Mindent összevéve, ha az embert jóssorsa erre veti, és elfogad egy tanácsot, inkább itt egyen , mint a szomszédos Balneum Thermál Hotel étkezdéjében, ahol finoman szólva is ellentmondásos élményeket szereztünk. Az egészen gyenge reggeli és az ingadozó színvonalú vacsorák birodalma az, ahol néha megjelenik egy egy ínyencség – mint egy körteleves – amúgy meg a kínos élmény, ami a négycsillagos szálloda svédasztala körül lebeg. De pánikra semmi ok, ott a Molnár, ami ár-teljesítmény viszonylatban teljesen rendben van.